FANDOM

Oddział specjalny
MightyMed.png
Informacje
Gatunek

sitcom
komedia
fantasy

Twórcy

Jim Bernstein
Andy Schwartz

Premiera

7 października 2013 (USA)
29 marca 2014 (USA)

Zakończenie

9 września 2015 (USA)

Obsada

Bradley Steven Perry
Jake Short
Paris Berelc
Devan Leos
Augie Isaac

Piosenka tytułowa

"You Never Know" - Adam Hicks

Liczba sezonów

2

Liczba odcinków

48

Chronologia
Następca

Lab Rats: Elite Force

Oddział specjalny (ang. Mighty Med, 2013-15) – amerykański serial komediowy stworzony przez Jima Bernsteina i Andy'ego Schwartza. Wyprodukowany przez It's a Laugh Productions i Disney XD Original Productions.

Światowa premiera serialu miała miejsce 7 października 2013 roku na amerykańskim Disney XD[1]. W Polsce premiera serialu odbyła się 29 marca 2014 roku na kanałach Disney Channel i Disney XD. Tytułowy utwór został zaśpiewany przez Adama Hicksa. 22 maja 2014 roku potwierdzono 2 sezon serialu[2]. 9 lutego 2015 roku Kelli Berglund potwierdziła crossover z serialem Szczury laboratoryjne o nazwie Lab Rats vs. Mighty Med. 2 sezon jest ostatnim sezonem serialu. Dnia 3 września 2015 roku został oficjalnie ogłoszony spin off z serialem Szczury laboratoryjne o nazwie Lab Rats: Elite Force, w którym główne rolę zagrają Jake Short, Bradley Steven Perry i Paris Berelc oraz z serialu Szczury laboratoryjne Kelli Berglund i Billy Unger. Produkcja rozpocznie się pod koniec tego roku, a premiera zaplanowana jest na 2016 rok[3].

FabułaEdytuj

Sezon 1Edytuj

Dwaj najlepsi przyjaciele, Kaz i Oliver są fanami komiksów o superbohaterach. Pewnego dnia ich życie się zmienia, gdy trafiają do Oddziału specjalnego, szpitala dla superbohaterów. Kaz i Oliver dowiadują się, że komiksy to prawdziwe historie superbohaterów. Dzięki swojej wiedzy właściciel Oddziału, Horace Diaz. Zaprzyjaźniają się z byłą superbohaterką, która straciła supermoce, Skylar Burzą. Sympatią nie pała do nich bratanek Horace'go, Alan. Kaz i Oliver nie mogą nikomu powiedzieć o Oddziale. Nie wiedzą jednak, że dwaj bliźniacy, którzy prowadzą sklep z komiksami, Wallace i Clyde są tak naprawdę złoczyńcami, którzy zamierzają zemścić się na Horacy'm. Oliver za wszelką cenę chce pomóc Skylar odzyskać moce. Tymczasem Wallace i Clyde próbują wszelkich sposobów by odnaleźć Oddział. Kiedy kolega Skylar z jej rodzinnej planety, Experion przybywa na Oddział okazuje się, że jest zły i pracuje dla wroga Skylar, Annihilatora. Zostaje jednak zamknięty w więzieniu. Alan pisze komiks o Oddziale specjalnym i zostawia go w Domenie. Wallace i Clyde klonują Kaza by ten zaprowadził ich na Oddział. Alan stara się poznać swojego prawdziwego ojca. Kiedy mija rok odkąd Skylar przybyła na Oddział okazuje się, że może zginąć, gdyż superbohaterowie, którzy przez rok nie używają supermocy giną. Kaz i Oliver chcą jak najszybciej przywrócić Skylar moce. Trafiają do kryjówki Annihilatora i kradną moce Skylar. Wallace i Clyde odnajdują Oddział dzięki komiksowi Alana. Ten nieświadomie daje im połówkę Diady Neburionu. Kiedy ci łączą je zamieniają się w jednolitego złoczyńce, Katastrofa. Szybko jednak zostają pokonani i rozdzieleni i trafiają do wiezienia. Kaz i Oliver dają Skylar moce. Okazuje się, że Annihilator podmienił je na złe moce i teraz Skylar jest zła i pracuje z Annihilatorem.

Sezon 2Edytuj

Skylar i Annihilator próbują przejąć akty superbohaterów by zamienić ich w złoczyńców. Cofają się w czasie do chwili odzyskania przez Skylar mocy, więc nikt nie wie, że jest zła. Skylar i Annihilator opracowują plan, którym Annihilator ma być w więzieniu, a Skylar ma zamieniać superbohaterów w złoczyńców. Kaz i Oliver dowiadują się o Skylar. Lecą na jej rodzinną planetę by móc pokonać Annihilatora. Tam spotykają Hapaxa, który był mentorem Annihilatora. Nagle przybywają Skylar i Annihilator. Skylar rani Annihilatora mówiąc, że już go nie potrzebuje. W końcu Hapax zabiera Skylar moce czyniąc ją z powrotem dobrą. Annihilator powraca i rani ją. Hapax zabija Annihilatora. Skylar zaczyna umierać, ale kiedy Kaz i Oliver docierają z nią na Oddział jest za późno. Okazuje się, że Horace to Caduceo, legendarny uzdrowiciel superbohaterów. Ożywia Skylar. Horace zaręcza się z matką Olivera, Bridget. Wkrótce Oliver pod pseudonimem Quimby Flether podpada złoczyńcy o nazwie Mr. Terror, który zamieża go zgładzić. Skylar i Kaz zamieżają znaleźć potężny Arcturion, który przyciąga złoczyńców. Okazuje się, że matka Oliver to Mr. Terror o czym nikt nie wie. Także Bridget nie wie, że Oliver to Quimby Flether. Gdy Kaz i Oliver znajdują Arcturion, Gus przypadkowo zabiera go. Kaz i Skylar odzyskują go. Nadchodzi dzień ślubu Bridget i Horace'go. Kaz, Oliver i Skylar dowiadują się, że matka Olivera to Mr. Terror. Oliver mówi Bridget, że wie. Na ceremoni wychodzi na jaw, że Optimo jest ojcem Alana. Zaczyna się walka pomiędzy złoczyńcami, a bohaterami. Bridget zabiera Arcturion. Kaz i Oliver chcą ją powstrzymać. Bridget wchłania za dużo energii i umiera. Horace, który nie wie, że Bridget jest zła ożywia ją. Bridget ucieka i zamieża przejąć włądze nad światem. Na Oddziale okazuje się, ze Kaz i Oliver mają supermoce, gdyż także wchłoneli energię z Arcturiona.

ObsadaEdytuj

GłównaEdytuj

NawracającaEdytuj

  • Carlos Lacamara jako Horace Diaz
  • Cozi Zuehlsdorff jako Jordan
  • Brooke Sorenson jako Stefanie
  • Randy i Jason Sklar jako Wallace i Clyde
  • Jeremy Howard jako Filip
  • Jilon VanOver jako Tecton
  • Jamer Ryen jako Megahertz
  • Karan Soni jako Benny
  • Chris Elwood jako Titanio
  • Bradley Dodds jako Kapitan Atom
  • David Sobolov i Morgan Benoit jako Annihilator
  • Jamie Denbo jako Bridget/Mr. Terror
  • John J. Joseph jako Mort

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki